Fijngevoeligheid en respect voor authenticiteit kenmerken het spel van Anastasia Kozlova. Voor Kozlova betekent de viool niet alleen een muzikaal instrument, maar ook een instrument om klassieke muziek toegankelijker te maken voor iedereen.In haar programma’s, zoekt zij naar verbindingen tussen muziek en andere disciplines zoals geschiedenis, literatuur, theater, kunst, sport en wetenschap. Tijdens opmerkelijke samenwerkingen gaat zij met de meest bijzondere musici op zoek naar aansprekende interpretaties van klassieke en hedendaagse componisten. Kozlova is geboren in Leningrad (St. Petersburg), Rusland, in een muzikale familie, en in '93 verhuisd naar Nederland voor het werk van haar vader. Anastasia studeerde aan het Sweelink Conservatorium in Amsterdam, bij V. Zuck, K. Wataya en V. Lieberman. Vanaf '99 in Maastricht bij professor Boris Belkin, welke ze afsloot met een bachelor en een master.
Prijswinnaar van nationale - en internationale competities. Haar muzikale partners waren o.a. Timora Rosler, Daniel Rowland, Daria van den Bercken, Maya Fridman, Konstantyn Napolov, Ralph van Raat, Mischa Maisky, Vladimir Mendelssohn, Alexander Buzlov, Duo Bilitis, Bernd Brackman, Raphail Wallfish, Klara Würtz. Zeer recent trad zij o.a. op in Zwitserland, Estland, Letland, VS en Finland. Voor 2020 waren optredens gepland in de VS, China, Rusland, Estland en Letland. Behalve vioolspelen organiseert Anastasia ook klassieke muziekfestivals (Festival Gooisch Klassiek en Festival Groeneveld). Als klassieke muziekinnovator heeft zij o.a. de concepten “muziek en yoga” en “muziek, sport en effect op het brein” bedacht i.s.m. Prof. E. Scherder. Haar programma is.m. Tartu Universiteit, Eesti Kontsert en prof. J. Aru, over breinonderzoek en invloed van muziek heeft plaatsgevonden in Tallinn, oktober 2018.